Elektronikus ügyintézési (ELÜGY) Portál
Az elektronikus ügyintézési portál rendszer – más néven az E-önkormányzat portál (a továbbiakban: Portál) – az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne. A Portál az ASP Központ szolgáltatásait igénybe vevő önkormányzatok természetes személy és jogi személy ügyfelei számára lehetőséget biztosít az önkormányzati szakrendszeri alkalmazásokhoz kialakított, elektronikusan elérhető szolgáltatások igénybevételére.
Amennyiben a csatlakozó önkormányzat nem az ASP rendszer részét képező Települési portál rendszert használja, akkor az E-önkormányzat portál elérhetőségét a már meglevő honlapján biztosítja a https://e-onkormanyzat.gov.hu címre mutató, egységes banner használatával.
Igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatások:


1. Adóegyenleg lekérdezés: Az ügyfél bejelentkezést (elektronikus azonosítást követően) lekérheti adott településhez tartozó adószámla kivonatát egyszerűsített, vagy részletes formátumban. A szolgáltatás keretén belül a felhasználó lekérdezheti azon személyek (természetes vagy jogi) egyenlegét is, amelyeknél képviseleti joggal felruházott személyként szerepel az önkormányzati adóhatóság nyilvántartásában.
2. Ügyindítás: Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása. Az önkormányzat, az eljárási mód és az űrlap kiválasztása után az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével az ügyfél kitölti az űrlapot, majd beküldi az önkormányzat Hivatali Kapujába. Az önkormányzat a Hivatali Kapuról letölti az űrlapot település iratkezelőjébe, amely érkezteti a benyújtott űrlapot és iktatás után bekerül a megfelelő szakrendszerbe vagy eljut az ügyintézőhöz. Jelenleg számos ügyben lehet űrlapot benyújtani, azaz elektronikusan ügyet indítani. Az elérhető űrlapok körét minden esetben az érintett önkormányzat határozza meg. Adó-, és ipar és kereskedelmi ügyekben több űrlap feldolgozását támogatja az érintett szakrendszer, ezért – az erre kötelezetteken túlmenően – mindenkinek célszerű ezt az ügyindítási módot választania.
Az egyes űrlapok bejelentkezés nélkül is kitölthetők, lementhetők és kinyomtathatók.
3. Ügykövetés: A bejelentkezett felhasználók lekérdezhetik az általuk, az E-önkormányzat portálon elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyek státuszát is. Az szolgáltatás lehetőséget biztosít az ügyfelek számára az ügyintézési folyamat nyomon követésére, az ügyeik aktuális ügyintézési státuszának interneten keresztüli megismerésére. (A szolgáltatás interfésszel csatlakozó önkormányzatok esetében nem érhető el)
4. Adóbevallási információk: Az ügyfél bejelentkezést (elektronikus azonosítást követően) lekérheti adott településhez benyújtott, és feldolgozott bevallásokat pdf formátumban. A szolgáltatás keretén belül az általa képviselt azon személyek (természetes vagy jogi) bevallásait is megtekintheti, amelyeknél képviseleti joggal felruházott személyként szerepel az önkormányzati adóhatóság nyilvántartásában.
Regisztráció
A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban regisztrációhoz kötöttek.
A regisztráció feltételei
Az online ügyintézéshez
• Rendelkezni kell
o ügyfélkapus regisztrációval vagy
o e-személyivel (és az olvasásához szükséges kártyaolvasóval) vagy
o részleges kódú telefonos regisztrációval.
• Rendelkezni kell értesítési tárhellyel.
• Nem lehet tiltott az Elektronikus ügyintézés a Rendelkezési Nyilvántartásban (RNY).
A regisztráció folyamata
• Amennyiben az E-önkormányzat portálra első alkalommal lép be, kattintson a BEJELENTKEZÉS gombra.
• Azonosítsa magát a megjelenő Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) felületen.
• A KAÜ olyan teljes körű azonosítási szolgáltatás, mely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosít, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé. A szolgáltatás magában foglalja az ügyfélkapus jelszavas azonosítást, valamint a Kormány által kötelezően nyújtott további személyazonosításokat:
o ügyfélkapus regisztrációt,
o Részleges Kódú Telefonos Azonosítást,
o e- személyazonosító igazolvánnyal történő azonosítást.
• Az elektronikus azonosítást követően az E-önkormányzat portál bal oldali menüjében megjelenik a bejelentkezett felhasználó neve.
• Ezután fogadja el az Általános Szerződési Feltételeket.
Így automatikusan létrejön az E-önkormányzat portál elektronikus ügyfél felhasználói fiók.
Szolgáltatás igénybevétele
Az ASP Központ ügyféloldali szolgáltatásait az állampolgárok a Portálon keresztül vehetik igénybe. Az ügyfeleknek ki kell választaniuk, hogy melyik, az ASP Központhoz csatlakozott településen szeretnének ügyet intézni, ezután vehetik igénybe az ASP szakrendszerek kínálta ügyintézési lehetőségeket. Az interfészes csatlakozást választó települések miatt az ügyfelek számára nyújtott ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet.
Böngészőprogram, internet hozzáférés
A Portál használatához böngészőprogram (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari, stb.) és internet hozzáférés szükséges, de szolgáltatások használata egyéb alkalmazás telepítését nem igényli. A böngésző beállításainál engedélyezni kell a felugró ablakok és a cookie-k (sütik) használatát. Ügyindításhoz, azaz elektronikus űrlapkitöltéshez a böngészőben engedélyezni kell a JavaScript használatát.
Fontos! Minden esetben ügyeljen személyes adatainak biztonságára. Az E-önkormányzat oldal használatakor mellőzze a külső, ismeretlen forrásból származó illetve, nem támogatott külső komponensek (pl. fordító programok) használatát.
Hagyatéki Leltár szakrendszer
Iratkezelő szakrendszer